Zonnige opkikker voor je immuunsysteem

Proefde jij ons nieuwste zonnebrood al? Solsana zit boordevol granen en pitten en is verrijkt met selenium en magnesium – een stevige opkikker voor je immuunsysteem. Haar knapperige, zongebruinde korst omhult een geurig binnenste met verrassende toetsen van pompoen en zonnebloem.

Gezonde meergranentoppper

Solsana, dat is de zon uit de bakkersoven – meer dan welkom in de donkere najaarsmaanden. Het brood bevat een mix van gezonde granen en pitten: rogge en tarwe, mout en rode gierst, maïs, zonnebloem- en pompoenpitten.

Boost je immuunsysteem

Solsana geeft je immuunsysteem een stevige boost. Wist je dat het brood ...

  • verrijkt is met magnesium en selenium? Ijzersterke weerstand en een volgeladen batterij gegarandeerd!
  • een mix van pompoen- en zonnebloempitten bevat? Die zorgen voor een stevige aanvoer van vitaminen en mineralen

Smakelijk beleggen

Het geurige, vaste kruim van Solsana combineert wonderwel met hartig én zoet.
Ontdek snel alle belegtips:

> Solsana ligt nu bij je Warme Bakker in de rekken

Recepten voor elke honger

Broodje gerookte eendenborst en bloemkool tabouleh

Broodje eendenborst tabouleh

Hak de bloemkool en broccoli fijn. Je gebruikt hiervoor best een cutter. Haal de zaadjes uit de komkommer en snij in fijne stukjes. Meng het geheel samen met de andere ingrediënten in een grote kom tot een stevige massa. Kruid af en voeg nog een snufje sumak poeder toe. Een alternatief voor sumak is zeste van limoen. Smeer de tabouleh op het stokbrood en leg er plakjes eendenborst bovenop. Werk af met enkele druppels balsamico crème en extra kruiden. Serveer met een slaatje van komkommer en tomaat.

Broodrolletjes met geitenkaas

Bereidingstijd: ca. 25 min + 1 u in de koelkast.

Gemarineerde zalm met venkel en mierikswortel

Meng het zout met de 2 soorten suiker, peper en dille – hou wat dille apart voor de saus. Wentel er de zalm in en bedek met aluminiumfolie. Plaats minstens 10 uur in de ijskast. Spoel de vis grondig onder koud stromend water. Dep droog.

Broodje gepekelde makreel met gegrilde groenten en rode ui

Snijd de rode ui in fijne ringen. Pekel de vis en uiringen in een mengsel van evenveel wijn- en dragonazijn. Breng op smaak met suiker, tijm en een snuifje peper. Steek de vis 20 tot 30 minuten afgedekt in de koelkast.
Foto van ingesneden brood gevuld met tuinkruiden en besprenkeld met olijfolie

Brood in kruidig BBQ-jasje

Snijd het brood in dambordpatroon, tot juist onderaan. Snijd de tuinkruiden fijn en vul het brood ermee. Bestrooi met zout en peper en besprenkel bovenop en binnenin met voldoende olijfolie. Gril indirect op 180 °C gedurende 15 minuten (tot wanneer het brood warm is vanbinnen).